Nazmi adili final Piala Malaysia


MUHAMMAD Nazmi Nasaruddin dipilih sebagai pengadil final Piala Malaysia antara Kedah dan Johor Darul Ta’zim (JDT) di Stadium Nasional, Bukit Jalil, malam esok.
Pengerusi Jawatankuasa Pengadil Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) Dali Md Wahid berkata, Nazmi, 29, akan dibantu Muhammad Zairul Khalil Tan yang bertindak sebagai penolong pengadil kedua dan Junaidy Abd Samad merangkap penolong pengadil ketiga.
“Manakala Razlan Joffri Ali dilantik sebagai penolong pengadil tambahan pertama dan Zulkarnain Zakaria penolong pengadil tambahan kedua.


“Muhammad Farhan Abd Aziz pula dilantik sebagai pegawai pertandingan keempat sementara Azman Sulong bertindak sebagai penilai pengadil bagi final Piala Malaysia 2019,” katanya pada sidang media menjelang final di Bukit Jalil, hari ini.



DALI (kiri) ketika mengumumkan pengadil final hari ini. — FOTO Bernama
Dalam perkembangan sama, Dali optimis semua pegawai pertandingan yang dipilih mampu menggalas amanah dan tanggungjawab dengan baik bagi memastikan final Piala Malaysia 2019 berjalan lancar.
“FAM sentiasa menaruh kepercayaan dan keyakinan terhadap semua pegawai pertandingan yang dipilih untuk memastikan final Piala Malaysia pada tahap terbaik.
“Membuat penampilan di final seperti Piala Malaysia bukan saja pencapaian tertinggi tapi ia juga salah satu proses pembangunan positif buat pengadil tempatan.”

Ulasan