Saya amat gembira dengan prestasi para pemain kerana mereka telah memberikan segala-galanya dan telah menampilkan sisi ‘Harimau’ yang sebenar. Kami juga berjaya membawa pulang satu mata.

Saya amat gembira dengan prestasi para pemain kerana mereka telah memberikan segala-galanya dan telah menampilkan sisi ‘Harimau’ yang sebenar. Kami juga berjaya membawa pulang satu mata. Ia tetap penting bagi kami kerana berjaya mengekalkan jarak mata kami di kedudukan teratas.
Isu lain adalah Safawi berjaya menjaringkan gol tetapi pengadil tidak nampak jaringan tersebut. Agak pelik namun tidak mengapa kerana para pemain kami telah menunjukkan karakter yang baik walaupun bermain dengan 10 pemain dalam tempoh lebih 45 minit.
Saya juga mahu bercakap mengenai isu hormat kerana pengadil telah berkata sesuatu kepada pemain luar negara kami, “pergi balik ke negara anda, kami tidak perlukan pemain luar negara seperti anda di sini”. Saya amat kecewa dan marah mengenai perkara ini.
Mengenai perlawanan ini pula, Pahang cuba bermain lebih baik daripada kami. Kami bermain agak sedikit perlahan namun selepas bermula separuh masa kedua, para pemain telah menunjukkan bahawa mereka tidak mahu tewas dalam perlawanan ini.
Perlawanan selepas ini juga merupakan perlawanan yang sukar. Kami akan bertemu pasukan Felda United di halaman mereka. Kami akan menggunakan sesi latihan dengan sebaiknya pada minggu ini untuk memperbaiki segala kesilapan yang pernah kami lakukan dan membawa pulang tiga mata.
Luciano Figueroa, Pengurus Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim
———
I am very happy with the players' performance because they gave everything and showed the real side of the Tiger. We also managed to bring home one point. It is still important to us because we managed to maintain our gap at the top of the table.
The other issue was Safawi scoring a goal but the referee did not see it. It seems strange but it's ok because our players have shown good character despite playing with 10 men for more then 45 minutes.
I would also like to talk about respect because the referee was heard telling one of our foreign players, "go back to your country, we don’t want you foreign people here". I am deeply disappointed and angry about this.
Regarding the match, Pahang tried to play better than us. We were playing a bit slow but after the start of the second half, the players showed that they did not want to lose this match.
The following match will also be a tough one. We will meet Felda United at their home ground. We will utilise training sessions to the best we can this week so that we can work mistakes we have made and bring home three points.
Luciano Figueroa, Johor Darul Ta'zim FC Manager
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, orang senyum, orang berdiri dan teks

Ulasan