Jangan cetus provokasi, ‘boo’ Akhyar Rashid


Jangan cetus provokasi, ‘boo’ Akhyar Rashid



Akhyar Rashid belum pasti diturunkan apabila Kedah melayan pendahulu Liga Super Johor Darul Takzim (JDT) dalam aksi tumpuan di Darul Aman malam ini.
Tetapi jika dia diturunkan ada kebimbangan dia akan menjadi mangsa provokasi dan ‘boo’ penyokong.
Akhyar Rashid mahupun JDT diketahui tidak mempunyai hubungan yang baik dengan penyokong Kedah khususnya, disebabkan perpindahan kontroversi pemain itu ke harimau selatan sebelum musim bermula sehingga menyaksikan kesnya itu dibawa ke Mahkamah Timbangtara Sukan.
Meskipun begitu, Setiausaha Kehormat Persatuan Bolasepak Kedah, Asmirul Anuar Aris meminta penyokong Lang Merah supaya menjaga kelakuan dan tidak melakukan provokasi andai pemain berusia 19 tahun itu bermain.
“Ayuh tunjukkan satu semangat kesukanan yang tinggi meskipun kedua-dua pasukan termasuk Akhyar mempunyai kisah panas yang panjang. Kita nak 90 minit yang lancar tanpa provokasi, tidak perlulah kita menjadikan keadaan bertambah panas,” ujarnya.
Kedah yang ketika ini mengumpul 11 mata dan ketinggalan lima mata di belakang JDT bakal turun tanpa tonggak pertahanan, Renan Alves yang digantung perlawanan susulan kad merah diterima ketika menentang PKNS FC pada 2 Mac lalu.
Pengendali Aidil Shahrin Sahak dijangka akan memberi kepercayaan sekali lagi kepada pertahanan senior, Khairul Helmi Johari untuk bergandingan dengan Shakir Hamzah di pertahanan seterusnya mengintai peluang untuk menjadi pasukan pertama menoktahkan rekod tanpa kalah JDT.

Foto : Sportflex

Ulasan