Bintang Atletico Madrid, Saul Niguez, Doakan Abangnya, Aaron Berjaya Bersama JDT

Pemain import Johor Darul Ta’zim (JDT) yang baharu, Aaron Niguez merupakan abang kepada bintang Atletico Madrid, Saul Niguez. Saul mendoakan kejayaan Aaron bersama JDT pada musim hadapan (2019) melalui akaun twitternya baru-baru ini.


Aaron Niguez merupakan bekas pelatih dari akademi Valencia dan pernah mewakili skuad remaja kebangsaan Sepanyol iaitu diperingkat umur Bawah 19, 17, 20 dan 21. Beliau ke JDT dengan status bebas transfer sebelum ini bermain untuk kelab Real Oviedo iaitu kelab divisyen dua liga Sepanyol.

Natxo Insa pernah bermain dengan kelab Levante ketika masih dalam divisyen dua La Liga namun tidak pernah bertemu dengan Aaron Niguez dalam satu-satu perlawanan. Kelab Aaron Niguez masih bersaing dalam divisyen dua manakala kelab lama Natxo Insa sudah masuk tahun kedua bersaing dalam Liga Divisyen 1.




Querido Aaron, mi hermano y mi mejor amigo

Sabes que te apoyaré siempre en todo lo que hagas en tu vida. Aprendí mucho de ti y de tus mejores consejos. Hoy en día parte de mí es gracias a ti.

Así que hoy me toca apoyarte y desearte el mejor éxito en tu nuevo club @OfficialJohor

368 people are talking about this
“Kepada Aaron, abang dan teman karibku. Apa lagi yang boleh saya ungkapkan yang tidak kau tau?

“Kau tau aku akan sentiasa berdiri di belakangmu dalam apa jua keputusan yang kau ambil. Aku telah belajar banyak daripada nasihat yang kau berikan. Berdirinya aku di mana aku berada sekarang sebahagiannya adalah kerana kau.

“Jadi kini, adalah menjadi tugas aku untuk terus menyokongmu dan berdoa agar kau akan terus berjaya dalam bahagian baru dalam hidupmu bersama pasukan Johor Darul Ta’zim.

Pemain berusia 29 tahun ini menghabiskan kariernya lebih banyak di Sepanyol. Beliau pernah merantau ke Portugal bersama Sporting Braga dan Skotlandia begabung dengan Rangers. Kariernya di Spanyol lebih banyak dihabiskan di divisyen kedua bersama Real Oviedo, CD Tenerife, dan Elche.  

Pemilik Johor Darul Ta’zim, DYAM TMJ turut memberi respon ucapan dari Saul di Twitter. Melalui akaun peribadi miliknya, ia berjanji bahawa abang Saul berada di kelab yang benar. Baginda juga turut mendoakan Saul beroleh sukses di masa hadapan.

Pemilik Johor Darul Ta’zim, DYAM TMJ turut memberi respon ucapan dari Saul di Twitter. Melalui akaun peribadi miliknya, ia berjanji bahawa abang Saul berada di kelab yang benar. Baginda juga turut mendoakan Saul beroleh sukses di masa hadapan.


Ulasan